Reggel első dolgunk az volt, hogy elvittük Tünde motorját egy szervízbe. A Jalan Diponegoro-n észak felé haladva egy táblára lettünk figyelmesek, amely azt adta tudtunkra, hogy a jobbra nyíló szűk utcácskában egy bengkel (műhely) és a Hotel Marhaen helyezkedik el. Ez az utca még más érdekességeket is rejtett, de ezt csak később fedeztük fel.
A szutykos kis műhelyben rögtön nekiestek a motorkerékpárnak, vizslatták, szétszerelték, majd kiderítették, hogy a nagy esők miatt víz ment a motorba, attól nem indult be a gép. Amíg a srácok a javításon munkálkodtak, én átmentem az utca túloldalán álló, kellően lepukkant hatást keltő hotelbe, hogy megtudakoljam az árakat. 105ezer rúpia volt egy háromágyas szoba fürdőszobával, de reggeli nélkül. A Queen-hez és a környékbeli hotelekhez képest ez nagyon jó ár volt, így meg is beszéltem a recepciós sráccal, hogy a mai napra itt hagynánk a csomagjainkat. Lemegyünk délre a Bukit-félszigetre és a két motoron nem fér el három ember csomagokkal. Csak kis táskát viszünk, Péter és én az egyik motoron, Tünde a másikon, és mögé felkötjük a sátrat és a hálózsákokat. Az volt az eltökélt szándékunk, hogy aznap este egy tengerpart puha homokján hajtjuk álomra a fejünket. A csomagmegőrzésért cserébe másnap este kiveszünk egy háromágyas szobát a kis hotelben. A biztonság kedvéért elmondtam neki indonézül és angolul is, mindkét verziót legalább kétszer, hogy biztosan megértse. Úgy tűnt felfogta a dolgot, ezért visszamentem a bengkelbe.
Fogalmunk sem volt, hogy mennyi lesz a javítás ára, de aggódtunk, hogy nagy összeget fognak a nyakunkba varrni. És miután készen van a motor, már hiába vitatkozunk, hiszen ők elvégezték a munkát, aminek az átlagos áráról nekünk nincs információnk. Ezért úgy döntöttünk, hogy felhívjuk a yogyai kölcsönzős hapsit. Elmondjuk neki, hogy a motor nem indult be, ezért elvittük a szervízbe. Nyilván nem tudjuk majd elmagyarázni neki, hogy mi a probléma, ezért fontos, hogy a hívás még a bengkelben történjen, mert akkor a szerelő el tudja mondani a kölcsönzőnek, hogy milyen javításra van szükség, ennek mennyi az ára, és nem lesz vita a végén, hogyha neki kell kifizetnie. Mert mondanom sem kell, hogy úgy voltunk vele, ha valami hatalmas összegbe kerül a javítás, azt behajtjuk majd a kölcsönzőn.
Az persze benne volt az aláírt bérleti "szerződésben", hogy bármilyen kár esetén a mi felelősségünk megtéríteni a költségeket, de mi erre nem fordítottunk túl sok figyelmet. Mint ahogy arra sem, hogy a papír szerint csak Yogya környékén használhattuk volna a motorokat. Ekkor a kölcsönző már tudta, hogy eljöttünk Balira, mert még anno Kutáról felhívtam őt. Meg akartuk ugyanis kérdezni, hogy nincs-e egy olyan bérbe adott motorja, amit a bérlő elhozott Balira, de nem akarja visszavinni. Ebben az esetben ugyanis Péter átvenné a motort és neki is lenne járműve, amivel visszajön Yogyába. Ez a telefonhívás nagy hiba volt, mert jobb lett volna az ürgét boldog tudatlanságban hagyni. Ezután állandóan zaklatott minket, hogy minden rendben van-e a motorokkal, és mikor megyünk már vissza Yogyába, mert égető szükség lenne egy olajcserére. Mivel a kutai beszélgetés alatt valahogy a baleset is szóba került, és a kettétört üvegű bukósisak is, a kölcsönzős inkább csak égetően vágyott arra, hogy féltett gépeit végre megszabadítsa tőlünk.
A denpasari bengkelben tehát a telefonhívásra készültünk, amikor kiderült, hogy a motorra ragasztott matricán nincs rajta az iroda telefonszáma. Így vissza kellett menni a szállásra, megkeresni a névjegykártyát, és visszarobogni a bengkelbe. De mire visszaértünk Tünde már ki is fizette a szervízdíjat: kemény 25.000 rúpiát. Hitetlenkedve és megkönnyebbülve nevettünk. A lelkünk mélyén egyikünk sem vágyott belekeverni az ügyletbe a yogyai irodát, és 25ezer rúpia nem is indokolta ezt. Miután a szerelő srác még állított egy utolsót az alapjáraton, a motor vígan robogott vissza a Hotel Queen-be.
(10-01-09)
Valóban hiba volt felhívni a kölcsönzőt. De nekem meg se fordult a fejemben, hogy egy bérelt motorral nem lehet akárhol közlekedni Indonéziában. Sőt, meg voltam győződve róla, hogy biztosan van olyan, aki pont attól a cégtől bérelt motort, de már nincs kedve visszavinni. Jó ötletnek tűnt. A későbbiek viszont azt igazolták, hogy így volt jó. Mert különben együtt kellett volna Tündével visszamotorozni Yogjáig, akkor, amikor ő szerette volna. Így legalább kaptunk Ildivel ajándékba néhány napot, amit kettesben tölthettünk. Az már más kérdés, hogy ennek, jelen helyzetben, az égvilágon semmi értelme. De akkor jó volt, sőt nagyon jó. Egy trópusi ország minden örömét és bánatát , megosztani azzal a személlyel, akivel a legszorosabb kapcsolatban állsz. És akivel eddig mindegyik utazás, nyaralás csaknem tökéletesre sikeredett…
VálaszTörlés