2010. március 3., szerda

Speedy-gondok és élő közvetítés a Víztorony utcából

Pénteken napközben az a meglepetés ért, hogy elment az internet. Nem értettem, hogy mi a gond. A gép csatlakozott a modemhez, a modem csatlakozott a telefonvonalhoz, de a vonal nem csatlakozott az internethez. A modemen minden lámpa szabályszerűen világított vagy éppen villogott, kivéve az internet feliratút. Kihúztam a konnektorból, vártam egy kicsit, majd visszadugtam, de nem volt változás. Mivel nekem aznap és szombaton is sok programom volt, az intézkedést Felis-re hagytam.
Szombaton aztán egész nap izgultam, hogy sikerül-e megoldani a problémát, mert aznap estére vagyis éjszakára volt esedékes egy skype a lányokkal. Az első webkamerás közös beszélgetés 6 hónap óta! Egyáltalán nem volt kedvem lemondani még kevésbé warnet után rohangálni! Pláne, hogy a budapesti esti órákra beszéltük meg, ami nálunk hajnali 2-3. Olyankor már minden warnet zárva van a környékemen, és nem volt ötletem, hogy hol találok 24 órásat, ami garantáltan jó.

Aztán szombat délután Felis küldött egy sms-t, hogy megjavult a net! Aznap hajnalban tehát ott kuporogtam a gépem előtt, és egyszer csak feltárult előttem az a kép, amit már évek óta szemlél a dolgozószobánkban lévő nagy számítógép, ha Anyuék lemennek a Balcsira, mi meg összegyűlünk egy kis főzőcskére, kerti sütögetésre és az elmaradhatatlan számítógép előtti táncos-éneklésre: ott voltak mindannyian, Boja, Dia, Kinga, Ani és Máté is ... csak Gabi hiányzott, mert más programja volt. Mindenki ott vigyorgott és vihogott, és elmeséltük a legfrissebb híreket, és mindenki fröccsöt vagy sört ivott, csak én szürcsöltem a vizemet, de azért a feeling kedvéért (bármennyire is tilos volt a szobában) rágyújtottam én is egy cigire, csak hogy minél jobban átjöjjön a Víztorony utcai házibulik hangulata!
Fáradt voltam, de nem számított, jó volt látni a lányokat (és Mátét), és egy kis időre honvágyam lett. Hirtelen megérintett az eddig elmúlt életem, hangulatok, hangok, színek és ízek emléke kavargott bennem, és ráeszméltem, hogy eddig mennyire egyetlen helyhez kötött minden. Egyetlen városhoz, egyetlen országhoz. Egészen mostanáig ...

Csak másnap tudtam meg, mi volt a baj az internettel. Egyszerűen lejárt az először kapott jelszavunk és a Telkom úgy érzékelte, mintha nem tartozna internet az adott telefonvonalhoz. Felis kihívta a technikusokat, akik rájöttek a problémára és adtak egy új jelszót, amiért megint legomboltak rólunk 35ezer rúpiát. Most erre mit mondjak? Egy egész délutánt töltöttek a kostban a net beszerelésével és egy szóval sem tudták megemlíteni, hogy az akkor kapott jelszavunk csak ideiglenes és 10 nap múlva lejár ...

(10-02-26 / 10-02-27)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése